10/11/2006

ماسکهای زیبایی با عسل

عسل نقش مهمی در حفظ زیبایی و تجدید جوانی بازی میکند، در ذیل چند نمونه ماسک برای تمام خانمها و آقایانی که به پوست خود اهمیت میدهند معرفی شده است.
ماسک عسل برای زیبایی و شادابی پوست:خانمها میتوانند با تهیه ماسک عسل خالص یا عسل مخلوط با زرده تخم مرغ و خامه ترش به نسبت مساوی بر زیبایی و شادابی پوست خود بیافزایند.
پیشنهاد در روش مصرف:صورت را با آب گرم شسته و مدت 2 الی 3 دقیقه کمپرس آب گرم بکار برید تا منافذ پوست باز شده و قدرت پوست را برای جذب رطوبت افزایش دهدمخلوط فوق را با پنبه بصورت لایه نازکی روی پوست بمالید و مدت 10 الی 15 دقیقه به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم شسته و خشک کنید و مقداری پودر بزنید.توجه: ماسک عسل بتنهایی برای چهرههای خسته و پف کرده بسیار موثر واقع می شود
ماسک برای پوست های خشکمواد لازم: 1- یک قاشق غذاخوری عسل2-زرده تخم مرغ یک عدد3-آرد چاودار یک قاشق غذاخوری4-روغن زیتون یک قاشق غذاخوریطریقه مصرف:مواد فوق را با هم مخلوط نموده و مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب گرم بشویید. توجه: همین کار را می توانید با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه یا ماست شیرین انجام دهید و پس از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.
ماسک برای پوست های چرب:
مواد لازم:1- یک قاشق غذاخوری عسل2-آرد چاودار یک قاشق3-سفیده تخم مرغ یک عدد4-آبلیمو به اندازه یک عدد لیمو معمولی
طریقه مصرف:مواد فوق را با هم مخلوط کرده و مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست بگذاریدتا منافذ پوست را تنگ نموده و قوام پوست را بهتر نماید. (با عسل و سفیده تخم مرغهم میتوانید این کار را انجام دهید)
ماسک موز و عسل:موز سالم و رسیده را خوب له کنید و سپس یک و نیم قاشق مربا خوری عسل به آن افزوده خوب مخلوط و ممزوج نماییدصورت را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن این مخلوط را به چهره و ناحیه گردن خوب بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم چهره و ناحیه گردن را بشوییدنکته: این ماسک یکی از بهترین ماسکها برای چهره های خسته و بیخوابی کشیده می باشد
نرم کردن دستها:
برای نرم کردن دستها مغز هسته هلو را بکوبید و با عسل مخلوط کنید و آن را به دستها بمالید بهتر است این کار در شب انجام شود

No comments: